Hadbjerg Skov

Hadbjerg Skov er en løvskov med frugtlund, madpakkehus, sø, vandløb, shelters og hundeskov. Med en placering centralt i skoven på en høj med udsigt over marker og det omkringliggende landskab fås det næsten ikke bedre.

Shelterpladsen indeholder 3 shelters på ca 180×210 cm med plads til i alt 9 gæster og har bålplads. Der er brænde enten ved bålpladsen eller madpakkehuset. Der er hverken vand eller toilet, og det kan ikke bookes.

Adgang til skoven sker fra Smedebakken 30 eller fra Højvangsvej 16, Hadbjerg, 8370 Hadsten.

Find også skoven på skovens Facebook side og på www.udinaturen.dk

Se billeder af og kort over området nedenfor.

Skoven er på 50.000 m² og indeholder mere end 30.000 træer. Skoven er med til at sikre grundvandet, binde CO2 og give dyr og mennesker bedre livsvilkår i Hadbjerg.

Skoven blev rejst i 2015 i samarbejde med Hadbjerg Borgerforening, Favrskov Kommune og Growing Trees Network. Borgerforeningen vil gerne takke de sponsorer og fonde, der gjorde det muligt, herunder særligt Landsbyrådet og følgende:

logoer2

Hvis du økonomisk eller praktisk vil støtte skoven og rammerne omkring den, kan du få mere at vide ved borgerforeningen.